piątek, 1 września 2017

Bagietki. Najprostsze z prostych :)

Dzisiaj bagietki, które uwielbia mój P. Zawsze robimy z podwójnej porcji i część bułek zamrażamy - potem, po rozmrożeniu, wkładam na kilka minut do piekarnika i są jak świeżo wyciągnięte z pieczenia! Pracy nie ma przy nich wiele, a że ja korzystam dodatkowo z maszyny do chleba, to nawet rączek sobie za mocno nie pobrudzę - tak, wiem, jestem wygodna! Ale po to ktoś tworzy nam ulepszenia, żeby z nich korzystać :)



Składniki:
na 4 mniejsze lub 2 długie bagietki

  • 300 ml wody
  • 2 łyżki oleju
  • 450 g mąki pszennej (u mnie typ 550)
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka cukru
  • 1 opakowanie (7 g) suszonych drożdży - można oczywiście dodać świeże - wtedy potrzeba ich 25 g

Wykonanie:

CIASTO

TRADYCYJNY SPOSÓB

1. Wodę podgrzewamy (musi być ciepła, ale nie gorąca!).
* Jeśli używamy świeżych drożdży, wtedy rozpuszczamy je w ciepłej wodzie z dodatkiem cukru i odstawiamy w ciepłe miejsce na kilkanaście minut.
2. Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy suche drożdże (lub zaczyn ze świeżych drożdży, przygotowany jak napisano powyżej) oraz sól i cukier.
3. Wyrabiamy ciasto - kiedy mąka wchłonie wodę, wtedy dodajemy olej.
4. Odstawiamy ciasto na 45 minut do wyrośnięcia w ciepłe miejsce i przykrywamy ściereczką. Ciasto powinno podwoić objętość.

DLA MASZYNISTÓW

1. Wszystkie składniki w kolejności, jaka jest podana wyżej, wrzucamy do maszyny i ustawiamy program do wyrabiania ciasta (ok. 1 h 30 min).

PIECZENIE:

1. Wyrośnięte ciasto dzielimy na 2 lub 4 części i rolujemy wałeczki :) Wygodnie jest, jeśli posmarujecie dłonie olejem - wtedy ciasto się nie klei ani do rąk, ani do blatu.
2. Uformowane bułki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, przykrywamy ściereczką i odstawiamy jeszcze na 15 minut.
3. Tak przygotowane bułeczki nacinamy z wierzchu nożem i posypujemy mąką.
4. Na dno piekarnika wkładamy blaszkę, do której wlewamy wodę - dzięki powstałej parze bułki będą znacznie delikatniejsze i puszyste :)
5. Bułki pieczemy ok. 15-20 minut w 200 stopniach (obserwujcie kolor skórki - powinna być złocista!).


Domowa bagietka z masłem czosnkowym to hit tegorocznych imprez ogrodowych :D

Smacznego,
O.

4 komentarze:

  1. Właśnie mi się pieką :) czy próbowałaś je robić z mąką pszenną pełnoziarnistą? I czy myślisz, że do środka można dodać np. Suszone pomidory?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Suszone pomidory to świetny pomysł!!! Sama też takie zrobię. Dzięki za pomysł! A pewnie mąka pełnoziarnista też da radę, bo i czemu nie? Ten pomysł też wypróbuję i dam znać :)

      Usuń
    2. No właśnie mam sporo takiej mąki i szukam przepisów! To zrobimy obie i obgadamy czy dobre :) Zrobił już te tradycyje! Wyszły super! Dwie posypałam sezamem - pycha! Następne posypie czarnuszką :) Chcę też dodać trochę ziół do środka - cząber najlepiej mi pasuje :)

      Usuń
  2. Wyrabianie ciasta w wersji- nie. dla ,,maszynistów"-rozumiem. ręcznie-też trwa ok 1.5 godz? Pozdrawiam.Wspaniały blog i przepisy- mam nadzieję, że wrócisz...Pewnie już jako nie-początkująca?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...