wtorek, 16 maja 2017

Sałatka grecka.

Kolejny z serii "przepis z kalendarza". Czasami mój kuchenny kalendarz wie lepiej niż ja, co powinnam zjeść. Ostatnio na jednej z zerwanych kartek znalazłam przepis na sałatkę grecką. Podświadomie chyba to czułam, bo wszystkie składniki akurat miałam w domu! Sałatka idealnie nadaję się na kolację lub jako dodatek do grillowanego mięsa. 


Składniki (na 2 porcje):

  • 100 g sera feta (u mnie "fetopodobny" ser Favita)
  • 1/2 ogórka
  • 1 duży pomidor lub kilkanaście sztuk pomidorków koktajlowych
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 1 zielona papryka (możecie zastąpić czerwoną lub żółtą)
  • 100 g czarnych oliwek
  • 50 ml oliwy
  • 1 łyżka octu winnego
  • sól, pieprz
  • zioła - ja użyłam gotowej mieszanki przypraw „Zioła greckie”, ale jeśli jej nie macie, użyjcie po prostu suszonego oregano - wystarczy :) Użyjcie ich ok. 1/2 łyżeczki.

Wykonanie:

1. Ser kroimy w równą kostkę (ok. 1 cm x 1cm).

2. Ogórka kroimy - w kostkę lub półksiężyce

3. Pomidora kroimy na ćwiartki, jeśli używamy koktajlowych - przekrawamy je na pół.

4. Cebulę kroimy w cienkie piórka (lub krążki).

5. Paprykę czyścimy z gniazd nasiennych i kroimy w paski.

6. Oliwki odsączamy z zalewy.

7. Wszystkie składniki wrzucamy do miski.

8. Oliwę mieszamy z octem, solą, pieprzem oraz suszonymi ziołami. Tak przygotowanym sosem polewamy ser i warzywa.

Uwaga!!!

Jeśli chcecie zrobić michę sałatki na imprezę lub do grilla to polecam podwoić ilość składników

Najlepiej smakuje z bagietką podpieczoną z masłem czosnkowym :)

Smacznego,
O.

1 komentarz:

  1. Jedna z moich ulubionych sałatek :) tylko ja nie dodaję papryki ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...