środa, 1 lutego 2017

Pszenny chleb bez wyrabiania - krok po kroku.

Lubię od czasu do czasu zajadać tosty na śniadanie :D Kiedyś kupowałam gotowy chleb tostowy, ale raz wczytałam się w skład, który przeraził mnie tym, że nazw niektórych składników nie jestem w stanie przeczytać - a czytam całkiem nieźle ;) Pomyślałam więc, że lepiej zrobić zwykły pszenny chleb - przynajmniej wiem, z czego jest, a lista składników jest minimalna i naturalna. No a jego przygotowanie jest tak banalne, że dzieci mogą bez wysiłku zrobić taki chlebek! :)

Składniki:
  • 350 ml ciepłej wody (lub ciepłego mleka)
  • 50 g świeżych drożdży
  • 500 g mąki pszennej
  • 1 płaska łyżeczka soli

Wykonanie:

1. Drożdże i sól rozpuszczamy w ciepłej wodzie.




2. Mąkę przesiewamy.



3. Do mąki wlewamy drożdże rozpuszczone w wodzie i mieszamy całość łyżką.





4. Miskę z ciastem owijamy folią spożywczą i odstawiamy w ciepłe miejsce na dwie godziny.




5. Aby wyjąć ciasto z miski posypujemy ręce mąką i wyciągamy ciasto. Przekładamy do foremki (u mnie tradycyjna keksówka) wyłożonej papierem do pieczenia. Odstawiamy pod przykryciem jeszcze na 30 minut do wyrośnięcia.



6. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 190 stopni i pieczemy ok. 45 minut. Gotowy chleb wyjmujemy z formy i studzimy na kratce.



UWAGA!!!

Taki chlebek możemy również przygotować w maszynie do chleba, używając suchych drożdży - wtedy wkładamy składniki do maszyny w następującej kolejności: woda, sól, mąka i drożdże.

Smacznego,
O.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...