piątek, 6 lutego 2015

Zielona sałatka.

Ostatnio mam świra na zielone warzywa! Środek zimy (choć lekkiej, ale jednak!) powoduje, że chcę lata. Dziś pomalowałam paznokcie na zielono - widzieliście na fb? Wiem, że kolor koszmarnie żarówiasty, ale humor mi dziś poprawił :D Wracając do zielonego... Przynajmniej raz dziennie spożywam coś warzywnie zielonego. Jakiś czas temu w necie napatoczyłam się na sałatkę, składającą się z awokado, fety i ogórka. Ja jednak potrzebuję konkretu. Takie lekkości mogę jeść wyłącznie w upalne dni. Dodałam więc kuskus, bo żadnej innej kaszy nie miałam pod ręką. W tym tygodniu jadłam też z kaszą jęczmienną i smakowało jeszcze lepiej. To, co Wam pokażę dziś to tylko baza do dalszych eksperymentów :)



Składniki:

  • 1/2 awokado
  • 1/3 długiego zielonego ogórka albo 3 gruntowe (kiedy już wreszcie będą!)
  • 1/3 kostki (ok. 80 - 100 g) sera feta (choć w naszych sklepach raczej fetopodobnego)
  • pęczek natki pietruszki
  • 3 łyżki suchego kuskusu
  • świeżo zmielony czarny pieprz - w ilości sporej
  • szczypta soli


Wykonanie:

1. Kuskus przyrządzamy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Lekko dosalamy.
2. Awokado obieramy i kroimy na kawałki.
3. Ogórka obieramy i kroimy na kawałki.
4. Natkę kroimy, ale niezbyt drobno.
5. Przestudzony kuskus mieszamy z ogórkiem, awokado i pietruszką, Tu już nie solimy, bo feta zrobi swoje.
6. Sałatkę posypujemy rozdrobnioną fetą i obficie pieprzymy :D

Ogórka i awokado kroimy w ćwierćkółka :D Teraz wychodzę na ćwoka, ale nie wiem, jak to inaczej nazwać :D No wiecie, ogórka na pół wzdłuż, potem na ćwierć, a potem na kawałki :P Heh! Zamotałam się już sama...



Sałatka jest z pozoru delikatna w smaku, ale feta i pieprz nadają jej charakteru. Polecam wypróbować, bo w prostocie siła! Na talerzu wygląda dość wykwintnie, jest lekka i pyszna. Jeśli ktoś ma chęć może dodać łyżkę majonezu, chociaż i bez niego składniki ładnie się ze sobą łączą i trzymają razem :D

Smacznego,
O.


Zapraszam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...