piątek, 6 czerwca 2014

Placki ziemniaczane na drożdżach.

Placki ziemniaczane to klasyk! Zna je każdy! I chyba każdy lubi, prawda? :D Ostatnio dostałam od mamy książkę o plackach ziemniaczanych. Uwierzycie, że można je zrobić na tyle sposób, że zrobiła się z tego niezła książka? Jako pierwsze "nowe" wypróbowałam placki ziemniaczane na drożdżach!

Jest z nimi więcej pracy niż z tradycyjnymi, ale nie znowu tyle, żeby nie chcieć ich robić! Mój wybredny P. stwierdził, że teraz przerzucamy się na takie placki!



Ciekawostka przyrodnicza! Ziemniaki tarkowałam do tej pory na tarce, ale dorwałam teraz stary sprzęt do tej roboty - ręczną maszynkę. Maszynka tarkuje bosko, ale wymaga niezłej siły. W trakcie się pomęczyłam, ale było spoko! Następnego poranka sięgałam po koszyczek z kosmetykami i... Moje leniwe łapy dostały za dużo ruchu i czułam się przetrenowany kulturysta :P


Składniki:

  • 1/2 kg ziemniaków
  • 2 białka
  • 20 g drożdży
  • 2 łyżki mleka
  • 120 g mąki pszennej
  • sól i pieprz do smaku
  • olej do smażenia

Wykonanie:

1. Ziemniaki umyć, obrać i zetrzeć na małych oczkach.
2. Powstałą masę ziemniaczaną przecedzić na sicie. Przecedzone ziemniaki wrzucamy do miseczki, a odcedzony sok na chwilę odstawiamy i czekamy, aż skrobia osiądzie na dnia. Wtedy delikatnie zlewamy sok, a skrobię dodajemy do ziemniaków(patrz zdjęcie poniżej!).
3. W ciepłym mleku rozrabiamy drożdże.
4. Do ziemniaków ze skrobią dodajemy drożdże oraz mąkę.
5. Z białek ubijamy pianę i dodajemy do masy ziemniaczanej. 
6. Dokładnie mieszamy i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
7. Smażymy na rozgrzanym oleju na złocisty kolor z obu stron.
8. Podajemy same, z cukrem albo ze śmietaną i szczyptą soli(moje ulubione!).

Oddzielona skrobia :)


Smacznego!
O.

p.s. w weekend wypatrujcie konkursu!!!! :)


Zapraszam!



4 komentarze:

  1. ale mi apetytu narobiłaś :) pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  2. pierwszy raz się spotykam z takimi plackami, w smaku bardzo się różnią od tradycyjnych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W smaku nie różnią się zbytnio - czuć ziemniaki na 100%. Różnią się tylko puszystością ;) Mój maż bał się właśnie, że to będzie smakowało jak jakieś racuchy, a nie placki ziemniaczane, ale stwierdził, że smakuje podobnie jak tradycyjne placki :D

      Usuń
  3. Ach stęskniłam się za takimi plackami. Muszę sobie usmażyć :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...