czwartek, 22 maja 2014

Placuszki z czerwonej soczewicy.

Ten przepis leżakował sobie w moim zeszyciku dość długo. Ciągle były inne pomysły na obiad i w końcu o tych placuszkach zapomniałam. Ostatnio coś mnie tknęło, by przejrzeć wszystkie moje zeszyty z przepisami(tak, w dobie rozwiniętej elektroniki posiadam stos zeszytów z przepisami, które własnoręcznie, regularnie zapisuję!). Znalazłam kilka ciekawych przepisów, na które nie byłam wcześniej gotowa :) Ogłaszam zatem powrót do staroci!

Placuszki robi się łatwo, są pyszne i lekkie - na upały, które teraz nastały(nareszcie!!!!) - idealne!

Składniki:

Placuszki:
  • 200 g czerwonej soczewicy
  • około 4 łyżek mąki
  • 2 jajka
  • 100 g sera feta
  • sól do smaku
  • pieprz do smaku
  • szczypta curry
  • olej do smażenia

Sos śmietanowy:
  • 3 łyżki śmietany 18 %
  • 3 łyżki jogurtu greckiego
  • szczypta soli
  • szczypiorek lub inna zielenina(doskonale smakuje z natką pietruszki!)


Wykonanie:

Placuszki:

1. Soczewicę gotujemy do miękkości zgodnie z przepisem na opakowaniu.
2. Ugotowaną soczewicę blendujemy z serem feta na gładką masę.
3. Dodajemy jajka oraz mąkę. Nie trzymamy się tu ściśle tych 4 łyżek - dosypujemy tyle mąki, ile potrzeba. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany.
4. Na rozgrzanym oleju smażymy placuszki, aż się zarumienią.
5. Gotowe polewamy sosem śmietanowym i zajadamy ze smakiem ;)

Sos:

1. Szczypiorek drobno siekamy.
2. Mieszamy śmietanę z jogurtem, doprawiamy solą i dodajemy szczypiorek.
3. Najlepiej smakuje lekko schłodzony :)


Smacznego,
O.

3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy pomysł na soczewicę. Robiłam już pasztety, krokiety, placuszki również, ale zupełnie inne. Muszę sprawdzić jak smakują takie jak u Ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z nieba mi Pani spadłą z tym przepisem :D Właśnie tego szukałam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...