wtorek, 25 lutego 2014

Zupa krem z czerwonej soczewicy.

Gotowałam ostatnio zupę z czerwoną soczewicą, o taką jak kiedyś [klik!]. Gdy zupa się gotowała zajęłam się czymś innym i... nieco o niej zapomniałam. Tym razem wyszło mi to na dobre. Soczewica nieco sie rozgotowała i zupa nie wyglądała "najprzyjaźniej", a, jak wiadomo, oczami też jemy. Zblendowałam więc zupę na jednolitą masę i dzięki temu powstał ładny i przepyszny krem! Z dodatkiem pikantnych kiełków smakuje obłędnie!



Składniki:


  • 1,5 l wody
  • ok. 1 szkl. czerwonej soczewicy
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • 1 ziemniak
  • kawałek selera
  • 2 liście laurowe
  • 3-4 ziela angielskie
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • szczypta pieprzu cayenne
  • pieprz czarny


  • kiełki lub inna zielenina :)


Wykonanie:

1. Soczewicę płuczemy, zalewamy w garnku wodą. Dodajemy sól, ziele angielskie i liście laurowe. Gotujemy kilka minut.
2. Pozostałe warzywa kroimy w kostkę, dorzucamy do gotującej się soczewicy i gotujemy następne 15 minut.
3. Zupę blendujemy i doprawiamy do smaku.
4. Można podawać ze śmietaną, ale bez smakuje równie pysznie. Dodajemy kiełki lub np. natkę pietruszki.

Smacznego!
O.

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...