środa, 2 października 2013

Książka kucharska - moja równolatka :)

Cała moja najukochańsza rodzinka dba, by książek kucharskich i gazet o tej tematyce mi nie zabrakło. Mama zbiera mi super kolekcję, ciocia dzieli się gazetkami, które zbierała lata całe. Przyjaciele też nie pozwalają odetchnąć moim półkom i regałowi. Ania pożyczyła mi ostatnio istną encyklopedię wypieków. Ach... Ja to mam dobrze! 

Uwielbieniem darzę jednak książkę, którą podarowała mi ze swego zbiory teściowa(!). Jest to "Kuchnia polska" z najlepszego możliwego rocznika, czyli 1985 :D

Są tam nie tylko przepisy, ale dużo wartościowych uwag o żywieniu, o rodzinie, o prowadzeniu domu... Ale wiecie, co urzekło mnie najbardziej? :) Poszanowanie kur domowych! W jaki sposób? Porównajcie dwie strony z tej książki:



Tu kobieta pracuje i poza domem i w domu. PRACUJE!! 
A nie jak sądzi wiele osób - "NIC NIE ROBI, BO W DOMU TO NIE PRACA" :D 
Urocze to i takie niewinnie feministyczne...

Poza tym jadłospis w tej książce jest mega: konserwa wieprzowa, makaron fabryczny... Wiele w niej takich perełek, ale przyznać muszę, że przepisy są świetne. Można się nauczyć wielu podstaw kuchni polskiej, niezbędnych w codziennym życiu. 

Dobrego dnia!
O.


8 komentarzy:

  1. Też jestem posiadaczką tej księgi kucharzenia;) tak, zawiera ona ciekawe kulinarne wstawki! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stare wydawnictwa mają swój niepowtarzalny urok!

      Usuń
  2. lubię sięgać po przepisy z tej książki... mój ulubiony to makaron zapiekany z jabłkami :) pycha...

    OdpowiedzUsuń
  3. Szacunek za podejście dla kobiet pracujących w domu, ale nie za kluski lane na mleku... brrrrr! Jak ja tego nie cierpiałem. Ledwo mi przez gardło przechodziły:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam jakiś uraz :P W ogóle wszelakie zupy mleczne do mnie nie przemawiają! Trauma z przedszkola chyba jakaś...

      Usuń
  4. Z chęcią nabyłabym taką książkę ; )

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurde, chyba widzialam kiedys te ksiazke u mojej mamy, musze poszukac :-) Tez mi sie podoba ten podzial, wszak praca w domu, to jak dodatkowy etap!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...