wtorek, 22 października 2013

Grzyby w pomidorowej zalewie.

Tak mi było leniwie w zeszłym tygodniu. Mąż na szkoleniu nad morzem, ja na wsi u rodziców. Miałam czas na zabawy z dzieciakami, spacery, nadrobiłam książkowe zaległości... Było mi wspaniale leniwie. Poprzedni tydzień obfitował w grzyby! Mega grzybiarka mi się w rodzinie trafiła :) W przyszłym roku uderzam z nią na niej tajemne grzybowe miejsca.

I ja miałam kilkanaście kg grzybów do domowego przerobienia. Większość oczywiście została ususzona. Nie wiem, co bym zrobiła, gdybym nie miała suszarki. Dla przypomnienia, pisałam o niej tu [klik!]. Nadal twierdzę, że jest to bardzo przydatne urządzenie. Grzyby suszyły się szybko, czysto i grzecznie :) 

Pozostałe grzyby wsadziłam w słoiczki. Nie było ich dużo. Tak tylko, dla smaku na zimę(w pomidorach) i na zakąskę do wódeczki(w occie).

Dziś przepis na pyszne grzyby w pomidorach. Przepis dostałam od szwagierki. Królował wśród jej koleżanek w pracy i wdzięczna jej jestem, że trafił i do mnie. Bo grzyby przyrządzone w ten sposób smakują wybornie!


Składniki:

  • grzyby leśne(u nas podgrzybki) - po ugotowaniu powinniśmy otrzymać 1 tradycyjnej wielkości durszlak(ilość zalewy przygotowana jest mniej więcej na taką właśnie ilość grzybów)
  • 3 cebule
  • 2 szkl. wody
  • 1/2 szkl. octu
  • 6 łyżek cukru
  • 2 łyżki soli
  • 6 łyżek oleju
  • 1 koncentrat pomidorwy
  • 1 mały słoiczek keczupu(użyjcie takiego, który macie sprawdzony!)
  • ziele angielskie - 6-8 sztuk
  • liść laurowy - 2-3 sztuki
  • pieprz czarny w ziarnach - 1/2 łyżeczki




Wykonanie:

1. Grzyby oczyszczamy. Kroimy na mniejsze kawałki i myjemy.
2. Grzyby zalewamy w garnku wodą, solimy(ok. 1 łyżeczka) i podgotowujemy(na małym ogniu) ok. 15-20 minut.
3. Cebulę kroimy. Najlepiej w piórka. Zeszklić na 2-3 łyżkach oleju.
4. Przygotowujemy zalewę - w garnku zagotowujemy wodę z octem, olejem, solą i cukrem. Dodajemy przyprawy(ziele ang, liść laurowy, pieprz). Na końcu dodajemy keczup(ja lubię z pikantnym, ale możecie użyć i łagodnego) i koncentrat. Jako ostatnią dodajemy podsmażoną cebulę. Dokładnie mieszamy i zagotowujemy. 
5. Ugotowane grzyby łączymy z lekko przestudzoną zalewą i wkładamy do słoiczków.
6. Pasteryzujemy ok. 15-20 minut.


U Was też taka piękna jesień? Tyle słonka dawno u nas nie było :)
Buziaki!

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...