wtorek, 10 września 2013

Zupa krem z dyni i batatów.

Poniedziałek był deszczowy i niezwykle jesienny. Ubrałam ciepłe skarpety i poczułam, że lato się skończyło. Pewnie jeszcze będzie kilka pięknych, słonecznych i ciepłych dni, ale niezaprzeczalnie jesień się zbliża. W weekend przywiozłam od mamy pierwsze dynie. A jak jest zupa z dyni, to na pewno wakacje dawno już minęły. To jest fakt! :)

Zakochałam się ostatnio w słodkich ziemniakach. Wyrzucam sobie, dlaczego wcześniej nie spłynęła na mnie ta miłość? Próbowałam ich kiedyś w formie placków, ale nie wywarły na mnie wrażenia. Aż do ostatnich dni... Dobrze, że człowiekowi zmieniają się smaki co jakiś czas.

Wczoraj na stole gościła zupa. Z założenia miała być zwykłym kremem, bez dodatków, ale... Mój mąż musi mieć na obiad konkret :P Dodatek ryżu i mięsa był więc w tym wypadku oczywisty!



Składniki:
  • ok. 0,75 kg dyni
  • 0,5 kg słodkich ziemniaków
  • 1 cebula
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka płatków chilli
  • 1 pojedynczy filet z kurczaka
  • 100 g ryżu
  • garść świeżego tymianku
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki curry
  • szczypta imbiru(a jeszcze lepiej 1/2 łyżeczki świeżo startego imbiru)
  • olej


Wykonanie:

1. Dynię i bataty obieramy i kroimy w kostkę(ok. 1 cm). Podsmażamy je na łyżce oleju z tymiankiem - ok. 5-7 minut. 
2. Warzywa przekładamy do garnka i zalewamy wodą ok. 2 cm powyżej warzyw.
3. Cebulę drobno siekamy i również podsmażamy. Pod koniec dodajemy drobno pokrojony czosnek, mieszamy i po chwili dodajemy do zupy.
4. Ryż gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu :)
5. Kurczaka kroimy w niewielką kostkę i podsmażamy na patelni.
6. Zupę gotujemy na średnim ogniu ok. 15 minut.
7. Dodajemy do niej płatki chilli.
8. Zupę miksujemy na jednolitą masę - wtedy doprawiamy do smaku solą, curry i imbirem.
9. Podajemy z ryżem i kurczakiem lub samą, bez tych dodatków :)



Smacznego!
O.


p.s.


2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...