piątek, 13 września 2013

Pączki ze słodkich ziemniaków.

I choć tyle słodyczy w tytule, to nie jest słodkie danie. Podałam je z dipem czosnkowym, który idealnie współgra z delikatnym smakiem batatów. Pączki mają cudnie jesienny kolor i pięknie pachną! 

Zacznę jednak od początku...


Doradca Smaku organizował dwuetapowy konkurs pod hasłem "Twój sposób na imprezę". Od firmy Prymat otrzymałam zestaw dipów i sosów sałatkowych. Zadanie konkursowe polega na stworzeniu dania z dodatkiem przesłanych produktów. Dipy wszelakie uwielbiam, więc za nie się zabrałam od razu :) Życzcie mi powodzenia :P


Składniki:

  • ok. 0,5 kg słodkich ziemniaków(u mnie wystarczyła 1 spora sztuka na tę wagę)
  • 1 jajko
  • 1 płaska łyżka cukru brązowego
  • 2 łyżki masła
  • 6 czubatych łyżek mąki
  • 3 czubate łyżki bułki tartej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki soli
  • tłuszcz do smażenia


Wykonanie:

1. Słodkie ziemniaki obieramy, kroimy w kostkę, wkładamy do garnka, zalewamy wodą tak, by były przykryte i gotujemy ok. 15 minut, do miękkości.
2. Ziemniaki odcedzamy i studzimy.
3. Do miski wrzucamy ziemniaki, jajko, cukier i masło. Całość miksujemy na jednolitą masę.
4. W drugiej misce mieszamy mąkę, bułkę tartą, sól i proszek do pieczenia.
5. Do masy ziemniaczanej dodajemy mączną mieszankę i miksujemy, do połączenia składników.
6. Do rondla wlewamy tłuszcz(lub topimy np. smalec) do wysokości min. 3-4cm. Do smażenie możecie wykorzystać również frytkownicę. 
7. Smażymy na głębokim tłuszczu po niecałe 2 minutki z każdej strony - do uzyskania złotego koloru.
8. Wyjmujemy, osuszamy na ręcznikach papierowych.





Party DIP czosnkowy:
Zawartość opakowania mieszamy z 4 łyżkami majonezu i 3 łyżkami jogurtu naturalnego. Łatwa to sprawa! :) Polecam Dip przygotować nieco wcześniej, bo schłodzony najlepiej smakuje!


Buziaki!
O.


p.s. przepis wygrzebałam dawno temu na Pinterest i nie mogę teraz znaleźć oryginału. Jeśli ktoś wpadnie na ten przepis, proszę podrzućcie mi do podania oryginalnego przepisu :)

5 komentarzy:

  1. Ale ciekawa jestem smaku ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis, zapisałam, bo i tak mnie ostatnio na pączki naleciało, a te są wyjątkowo ciekawe :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. wow, co za pomysł! jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa jestem tych pączków ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...