czwartek, 13 czerwca 2013

Dżem rabarbarowy z wanilią.

Rabarbaru ci u nas pod dostatkiem w tym roku. Nigdy nie zajadałam, ani nie robiłam, dżemu z rabarbaru. Robiło się z niego kompot i ciasto! Przetworów nigdy. Złamałam tradycję i postanowiłam zrobić dżem, a co! Słodkości domowych nigdy dość!

Przepis jest prosty, dżem szybko się przygotowuje, a dzięki dodatkowi wanilii smakuje niezwykle. Tyle radości ze zwykłego rabarbaru.


Składniki:
  • 1 kg rabarbaru
  • 800 g cukru
  • 2 laski wanilii


Wykonanie: 

1. Rabarbar myjemy i kroimy na kawałki ok. 1-2 cm. 
2. Zasypujemy cukrem i odstawiamy do lodówki na noc, a najlepiej na 24h.
3. Rabarbar wrzucamy do garnka i doprowadzamy do wrzenia.
4. Wanilię kroimy w kawałki - ok. 1 cm i dodajemy do rabarbaru.
5. Trzymamy rabarbar ok 30 minut na ogniu, często mieszając.
6. Przekładamy dżem do słoiczków(wyparzonych).

I...

Tu są u mnie dwie szkoły:
1) przewracamy słoiki do góry dnem i po wystygnięciu chowamy do piwnicy

albo

2) wstawiamy słoiki do garnka z wodą i gotujemy ok. 15-20 minut.

Ostatnio często spotykaną metodą pasteryzacji jest metoda "na piekarnik". W weekend stworzę obszerniejszy wpis o sposobach pasteryzacji i może uda mi się wybrać najlepszy :P

Buziaki
O.

p.s.





3 komentarze:

  1. Robię, w ten weekend robię! Musi być cudny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. z wanilią <3
    pyszny!
    musze zrobić wreszcie <3
    dziękuję za udział w akcji rabarbarowej:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydałby się taki słoiczek dżemu, pycha!

    http://www.katarzynagotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...