wtorek, 11 czerwca 2013

Drożdżówki z rabarbarem i kruszonką.

Ostatni dzwonek na rabarbar, więc wreszcie się spięłam i go spożytkowałam. Dziś drożdżówki! Jak wiecie, coraz chętniej przygotowuję ciasto drożdżowe w różnych wariantach. Odchodzę od maszynowej roboty, na rzecz siły własnych(lub męża!) mięśni. W tym tygodniu mam plan upiec pierwszy, własnoręcznie wyrobiony chleb :) Będzie tu relacja minuta po minucie!

Przy tych drożdżówkach wspomagała mnie jednak jeszcze maszyna do pieczenia chleba, która wyrobiła za mnie pięknie ciasto! A co! Trzeba korzystać z dobrodziejstw techniki, zwłaszcza, gdy zawalają mi pół kuchni.

Przepis zaczerpnęłam od Marty [klik].



Składniki:

CIASTO
  • 1 szklanka mleka (200 ml)
  • 1 jajko
  • 2 łyżki oliwy z oliwek(lub oleju)
  • szczypta soli
  • 100 g cukru
  • 500 g mąki pszennej
  • 1 opakowanie suchych drożdży(w oryginale 50 g świeżych)


KRUSZONKA
  • 150 g mąki pszennej
  • 100 g cukru
  • 100 g masła


POZOSTAŁE:
  • rabarbar
  • 2 łyżki cukru
  • mleko


Wykonanie:

WERSJA DLA LENIUCHÓW

1. Składniki wrzucamy w podanej kolejności do maszyny i włączamy tryb wyrabiania CIASTA. Po wyrobieniu ciasto dzielimy na ok 14 równych części.

Wersja TRADYCYJNA na blogu Marty [klik].

2. Składniki kruszonki zagniatamy razem i odstawiamy do lodówki.
3. Rabarbar myjemy, kroimy na ok 1-2 cm kawałki i zasypujemy cukrem.
4. Z kawałków ciasta formujemy małe okrągłe placki i kładziemy na blaszkę, wyłożoną papierem do pieczenia. I tak wszystkie kawałki ciasta po kolei - potrzebne będą ze 2 blaszki :)
5. Na każdy kawałek ciasta nakładamy po łyżce rabarbaru i zasypujemy kruszonką. Całość smarujemy mlekiem.
6. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy w 175 stopniach ok 15 - 20 min, dopóki drożdżówki się nie zarumienią. UWAGA! Lubią się przypalić - jak to mam w zwyczaju :P Pilnujcie ich!






Smacznego letniego,
O.
p.s.

4 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...