środa, 21 listopada 2012

Zupa meksykańska.

Witajcie po przerwie. 
Dziękuję za kilka maili z pytaniem, gdzie jestem :*

Oto i jestem.

Czujecie już Święta? Ja wiem, że to jeszcze miesiąc... Choć w sklepach Boże Narodzenie na całego! A i u nas w domku powoli też już. Lampki w drzwiach między pokojami wiszą... Mamy taki zwyczaj. Mąż wychodząc rano do pracy zapala mi je, abym po przebudzeniu wiedziała, że o mnie rano pomyślał :] Nie umiałam mu przemówić, że chcę porannego buziaka, ale on twierdzi, że nie ma sumienia, że boi się mnie obudzić... Stąd jesienno-zimowy pomysł na lampki! :) Wiem, wiem... Kochany jest :)

Ale dziś nie o Świętach... Jeszcze dziś będzie jesiennie. Jesiennie, rozgrzewająco...

Przepis na naszą prywatną "królową zup":

ZUPA MEKSYKAŃSKA



Składniki:

  • 0,75 kg mięsa mielonego(u mnie zazwyczaj mielone z szynki, ale każde mięso - oprócz drobiowego - będzie pasować; drobiowe mi nie smakuje w tej kompozycji po prostu)
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 puszka białej fasoli
  • 1 puszka czerwonej fasoli
  • 1 puszka pomidorów(lub 2-3 świeże pokrojone w kostkę)
  • 1 duża cebula
  • 2 czerwone papryki(albo inny zestaw kolorystyczny - żółta ładnie się prezentuje)
  • koncentrat pomidorowy
  • sól, pieprz - do smaku, cukier(1 łyżeczka), majeranek(1 łyżeczka), ostra papryka(płaska łyżeczka)



Wykonanie:

1. Do dużego garnka wrzucamy zawartość puszek z kukurydzą i fasolami(łącznie z zalewą z puszki). Zalewamy wodą do ponad połowy garnka.
2. Na patelni podsmażamy mięso. Następnie dodajemy je do garnka.
3. Cebulę kroimy w drobną kostkę, podsmażamy i wrzucamy do garnka.
4. Gdy całość się podgotuje na średnim ogniu około 10-15 minut, dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę.
5. Gotujemy na małym ogniu ok 15 minut. Następnie dodajemy puszkę pomidorów.
6. Po 10 minutach dodajemy koncentrat(ok. 2 łyżek - w zależności od wielkości garnka) i przyprawy.


Podajemy ze świeżym puszystym chlebem :D

Smacznego!
O.



Zapraszam!

p.s. rozwiązanie poniższego konkursu niebawem :)

p.s. przepis edytowałam i uzupełniłam wg uwag Macieja :) Proszę o dalsze uwagi, jeśli w przepisie nie jest coś czytelne - wszystko poprawiam i nie popełniam tych błędów później. Za wszystkie uwagi z góry dziękuję i obiecuję poprawę :)

25 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo smakowicie i nie wydaje się zbyt skomplikowane:)

    Może się skuszę, bo pogoda w Krakowie iście jesienna, a coś ciepłego i dobrego człowiek by zjadł:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A z podanych składników wychodzi porcja na co najmniej 3 dni ;) Polecam i pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię zupę meksykańską i robię ją dokładnie z tych samych składników :D
    A mąż rzeczywiście cudowny ;) Przyplusował zapewne u żeńskiej części obserwatorów bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chodzi za mną od jakiegoś czasu taka zupka ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. uroczy ten gest z lampkami, a zupa wygląda na przepyszną, zdecydowanie moje smaki, pozdrawiam (nogawkuchni.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziewczyny, zupa na zimne dni idealna - rozgrzewa i syci! Starczy za dwa dania, bo mięcha w niej sporo :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeżeli rozgrzewa, to jestem wniebowzięta! Zmieniając temat: powodzenia z Wigilią! Na pewno wszystko się idealnie uda! Pozdrów Gorzów ode mnie :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie mieso wolowe czy wieprzow? Kupilem mieszane i co to znaczy podgotuje? Słonka wezcie pod uwage ze faceci tez tu zagladaja. I ile tych przypraw?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poprawiłam przepis wg Twoich uwag :) mam nadzieję, że teraz brzmi nieco czytelniej.
      pozdrawiam! :)

      Usuń
  8. Zrobilem tak jak zinterpretowalem opis wszystko wsadzilem do garnka wraz z podsmazonym miesem i cebula i teraz postawilem garnek na gaz.

    OdpowiedzUsuń
  9. I te przyprawy dosypac na koniec? To tylko woda bedzie slona a mieso jałowe czy sie myle?

    OdpowiedzUsuń
  10. Teraz rozumiem tego dania nie da sie zepsuc dalem mega duzo przypraw p zesadzilem z pieprzem bo pot splywa po glowie po 4
    4 lyzkach ale w smaku mega dobre

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że przetrwałeś i że efekt końcowy był zadowalający :)
      dziękuję też za słuszną uwagę - będę teraz bardziej szczegółowo opisywać wykonanie. Testowałam na mężu - faktycznie niektóre rzeczy są zrozumiałe tylko dla mnie :P takie skróty myślowe!
      pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Widzę, że na liście składników brakuje puszki pomidorów a w przepisie jest informacja o tym, żeby je dodać - gdzie jest błąd? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pycha! uwielbiam takie danie :) robię bardzo podobnie, ale w wersji jako gulasz i podaję z ryżem :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dziękuje za ten przepis, właśnie ją jem;) coś niesamowitego, choć dokroiłem kilka papryczek peperoni i teraz muszę zupe popijać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się z kolejnego zadowolonego z zupy :)

      Usuń
  14. Jakiś czas temu, bardzo podobnie robiłam chili con carne i było pyszne, w związku z czym zupa na pewno jest rozgrzewająca i bardzo smaczna. Pozdrawiam ; )

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziś zagościła i na moim stole :) Baaardzo smaczna, syta i rozgrzewająca. Na pewno jutro będzie smaczniejsza, bo smaki się przegryzą ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. witam serdecznie, mam pytanie bo chciałabym zrobić tą zupę meksykańską dla 8 osób czy z tych składników które są podane wyjdzie na tyle osób?

    OdpowiedzUsuń
  17. ewentualnie bardzo proszę o podanie proporcji dla większej liczy osób , na 8- 10 osób bardzo bym prosiła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z podanych składników wychodzi mi 4,5 l zupy. Co, w przeliczeniu na miseczki, daje ich 9. Najczęściej jednak nikt nie poprzestaje na 1 miseczce, zatem polecam zrobić zupę z 1 kg mięsa, dodając dodatkowo jedną puszkę fasolki(dowolnej), jedną paprykę i cebulę. Wtedy powinna wyjść porcja, która spokojnie starczy na 10 osób :)

      Usuń
  18. Po raz kolejny robię tę zupę! Jest pyszna, a w dodatku szybka i prosta w przygotowaniu. Dziękuję za przepis i polecam wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...