wtorek, 30 października 2012

Sałatka ziemniaczana z boczkiem.

Dziś męska sałatka. Męska, bo konkretna, a składniki na pierwszy rzut oka są mało sałatkowe. Efekt końcowy jednak powala nie tylko mężczyzn :)

Pierwszy raz jadłam ją jakiś czas temu, gdy poczęstował nas nią kolega. Nie mogłam się doprosić przepisu, więc odtworzyłam ją na swój smak i swe oko. Wyszła mi lepsza, niż oryginał :D Cóż... Talent kulinarny mam po mamie, nieskromnie mówiąc :P





Składniki:

  • ok. 1 kg ziemniaków
  • 250-300 g surowego wędzonego boczku
  • 3 czerwone cebulki (jak duże, starczą 2)
  • 3 łyżki majonezu
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • 2 łyżeczki musztardy francuskiej



Wykonanie:

1. Ziemniaki gotujemy w mundurkach w osolonej wodzie. Po wystygnięciu obieramy je i kroimy w dużą kostkę.

2. Boczek kroimy na małe kawałeczki i podsmażamy.

3. Gdy boczek się zarumieni, dodajemy do niego pokrojoną w półksiężyce cebule. Smażymy do czasu, aż cebula zmięknie.

4. Z majonezu, śmietany i musztardy robimy sos. Dodajemy odrobinę pieprzu. Z soli rezygnujemy - ziemniaki były osolone, a i boczek jest wystarczająco słony :)

5. Wszystkie składniki po ostygnięciu mieszamy razem z sosem.


Wyszła z tego konkretna, smaczna sałatka. Ma same zalety - jest tania(bo to w sumie tylko 3 składniki), smaczna i sycąca!

Uwielbiam takie dania!
Polecam do wypróbowania, bo zakochacie się tym daniu jak my!

p.s. dziś padał u nas pierwszy tej jesieni śnieg... aż zachciało mi się grzańca :D

8 komentarzy:

  1. pyszna musi być, lubie boczek z ziemniakami, a w sałatce jest ciekawe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak, do naprawdę genialne połączenie smakowe :)

      Usuń
  2. Robię podobna i potwierdzam jest pyszna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podobną? zdradź różnice... to chętnie zrobię i Twoją wersję :)

      Usuń
  3. Mój mąż na pewno by się nią zajadał :)
    Przy następnej okazji na pewno ją zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję, mój facet będzie na pewno zachwycony! zrobię mu na lunch do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. sałatka prosta i bardzo smaczna ;) nie spodziewałam się że aż tak ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. A gdzie szczypiorek? Musi być! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...