sobota, 15 września 2012

Książki o kucharzeniu.


Dziś żadne święto, a u mnie był św. Mikołaj :) Dostałam cztery książki. Jestem tradycjonalistką i wolę literaturę w wersji papierowej, a nie elektronicznej. Lubię pooglądać ładne zdjęcia, "zaciągnąć się" zapachem farby drukarskiej... Lubię czytać w wannie, autobusie, na plaży, w ogródku, przy jedzeniu... Lubię też gotować przy użyciu książki lub gazety.




Książki, które od dziś są moje:



1. Chleby, bułki, bułeczki.
Przekład z j. niemieckiego. Po przejrzeniu kilku stron stwierdzam jednak, że realia chlebowe typowo polskie :D Znajdziemy tu przepisy zarówno na typowe chleby codzienne, ale są tu także wypieki z mega dodatkami, np. chleb pigwowy, pieczywo chrupkie, chlebki rodem z Toskanii, bułeczki-świnki... Przepisy proste, opisane krok po kroku. Układ książki bardzo czytelny, ładne zdjęcia, których nie jest ani za dużo, ani za mało. podany jest czas przygotowania, kalorie itp. Chlebowy przewodnik dla początkujących i dla tych nieco zaawansowanych też.

Jak tylko zakupię nową kuchenkę z dobrym piekarnikiem, biorę się za pieczenie chlebków poza automatem do chleba. Na pewno ta książka będzie dla mnie drogowskazem... Oceniam na niezłe 4+ (w skali szkolnej!).

2. Kuchnia na każdą kieszeń. Zupy, dania główne, desery, Alina Stradecka.

Książka urzekła mnie... ceną. Nie pamiętam dokładnie ile to było, ale skoro ją zechciałam, to musiała kosztować mało ;) Cóż.... Za niską cenę mamy też niską jakość. Papier jest taki jakby z makulatury, brak tu zdjęć... Nie ukrywam, że nie powala urodą(choć okładka jest ok!). Ale treść... Jestem zakochana w prostocie dań, na które znajdziemy tu przepisy. Dużo prostych i naprawdę tanich potraw. Zdecydowanie wiele dań jest do wypróbowania - czekajcie na przepisy :D

3. Jogurt, Sarina Jacobson.

75 przepisów na potrawy z jogurtem. Banalne? Skądże... Znajdziemy tu przepisy nie tylko na koktajle i słodkości, ale także na zapiekanki, ryby, zupy, sałatki... Dużo udanych kombinacji smakowych z użyciem jogurtu. Poziom trudności niektórych dań nie jest niski, ale dzięki temu staje się wyzwaniem dla kucharza amatora :) Zdjęcia takie sobie. Na niektórych blogach znajdziemy ładniejsze :P Ale może dzięki temu książka nie epatuje nadmierną patetycznością, a sprawia wrażenie maminej książki kucharskiej. Zdjęcia są po prostu domowe... Zdecydowanie dobry pomysł na tematyczną książkę kucharską!

4. Dekorowanie potraw, Joanna Góźdź

Zdecydowanie mój lider :D Ja nie mam zdolności w kierunku dekorowania potraw. Nic a nic! Mama pożyczyła mi kilka fachowych książek dotyczących tego tematu, ale dekoracje, które tam przedstawiano były tak trudne dla mnie, że odpuściłam i postanowiłam nie brać się za to. 
Dziś zmieniam zdanie! W tej książce pokazane są dekoracje krok po kroku. Są naprawdę proste i niezwykle okazałe. Zakochałam się w propozycjach dekoracji! Będę testować po kolei chyba :D
Cudo!!


Dziękuję za uwagę!
O.

6 komentarzy:

  1. Ja także wolę wersję papierową książek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczęściara! Też chcę takiego Mikołaja!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też chcę takie książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej, chciałabym mieć choć jedną w swojej kolekcji. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. chleby, bułki, bułeczki i ja jak najbardziej polecam :)
    a ksiażki o wykorzystaniu jogurtu w kuchni jestem bardzo ciekawa, bo w końcu zawsze jest pod ręką, a nawet nie zdajemy sobie sprawy, co można z niego przyrządzić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. będę co jakiś czas wrzucać przepisy z tych książek :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...