niedziela, 22 lipca 2012

Sałatka GYROS




Zapraszam na kolejny kuchenny klasyk. Sałatkę tę robili już chyba wszyscy, każdy ma swoją ulubioną wersję, ale przepis warto przypomnieć. Jest on prosty, sałatka szybko jest gotowa, a smak... to pozostawiam waszej ocenie. Dla mnie to smakowy strzał w 10!

Składniki:
  • 1 podwójna pierś kurczaka
  • 2-3 cebule
  • 3-4 ogórki konserwowe
  • 1 puszka kukurydzy
  • ½ główki kapusty pekińskiej
  • majonez
  • keczup
  • przyprawa "Gyros"
  • olej lub oliwa





Piersi kurczaka pokroić w niezbyt drobną kostkę. Przyprawę "Gyros" wymieszać z oliwą i taką marynatą posmarować dokładnie mięso. Odstawić do lodówki. Po tym czasie mięso podsmażyć na oleju, odsączyć. Na tym samym oleju zeszklić pokrojoną w kostkę cebulę, wystudzić.



Układać warstwami w przezroczystej salaterce:

1 - kurczak
2 - cebula
3 - warstwa ketchupu
4 - ogórki (pokrojone w kostkę)
5 - kukurydza
6 - warstwa majonezu
7 - poszatkowana kapusta






W naszym domu bez "Gyrosa" nie odbędzie się żadne spotkanie towarzyskie :P
Smacznego!

18 komentarzy:

  1. Bardzo lubię tę sałatkę, ale zawsze jem ją u kogoś ;) Sama nigdy nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładnie się prezentuje z tymi warstwami! Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lepiej by się prezentowała w prostej misce, gdzie warstwy rozłożone są równomiernie. Niestety jako młode małżeństwo wciąż nie mamy wszystkiego w kuchni :P
      Czekam aż ktoś mi podaruje proste naczynie :P

      Usuń
  3. Gyros to chyba jedna z sałatek, która gości najczęsciej u mnie w domu rodzinnym. Trochę mam inną kolejność warstw, ale każda smakuje tak samo pysznie ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam gyrosa :) Co do misek, to znam ten ból- ja do sałatek mam jedną :D jak chcę zrobić dwie sałatki na raz, to druga ulokowana jest w różowej, plastykowej, niezbyt eleganckiej :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlatego jak ktoś mnie pyta, co chcę na urodziny/święta itp. to zawsze mówię, że jakieś naczynie bądź gadżet do kuchni. nic innego mi nie potrzeba :D

      Usuń
  5. Mniam mniam!
    Obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgłodniałam straszliwie patrząc na te zdjęcia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta sałatka jest pyszna. ;-) Jeszcze nigdy nie dodawałam do niej ketchupu. Kiedyś muszę wypróbować. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. zapraszam na konkurs sałatkowy , który właśnie zaczął się na moim blogu. do wygrania zestaw noży laserowo ostrzonych. Pozdrawiam i miłego dnia życzę:)
    http://wmojejmalutkiejkuchni.blogspot.co.uk/2012/07/konkurs-kolorowy.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja ulubiona :) tylko ja wciskam tam sos czosnkowy zamiast majonezu :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świetny pomysł, choć u mnie się nie sprawdzi. Mój mąż nie lubi nic czosnkowego :/ chyba że zrobię sobie porcję z czosnkowym sosikiem :D

      Usuń
  10. Super Ci wyszła :) Już się robię głodna :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Idealna na karnawałowe noce ;) Moja wersja na Gyros sałatka

    OdpowiedzUsuń
  12. ;) haha pozdrawiam Kochana! i szczerze w tej misce wygląda równie imponująco;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jadłam ta sałatkę u znajomych i bardzo mi posmakowała:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiamy taką sałatkę. Pasuje na każdą okazję. A do tego jest bardzo pożywna. Nasza wariacja jest taka: http://www.jakugotujesz.pl/?recipes=salatka-gyros-kebab

    Pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...