wtorek, 3 kwietnia 2012

Suszone jabłka na przedwiosenne smutki.

Czy i Wam ta zmienna pogoda daje się we znaki? Chcę już prawdziwej wiosny, takiej ze słońcem! Przy tym deszczu i zimnie boli mnie wszystko - głowa, stawy... Zastanawiam się w takich chwilach, czy ktoś mi w dowodzie nie pomylił daty urodzenia i tak naprawdę mam z 70 lat, tylko się dobrze trzymam :P

Zachciało mi się wczoraj czegoś dobrego. Słodkiego, korzennego, ale... owocowego!


Mój wzrok utkwił na lodówce, na której trzymam mega urządzenie - suszarkę do owoców i warzyw! Kiedyś kupiłyśmy z mamą to cudo na Allegro za jakieś grosze, ale ostatecznie wylądowało w mojej kuchni.



Suszyłam tam warzywa i owoce, ale najlepsze są jabłka.



Składniki:

  • kilka jabłek
  • sok z cytryny
  • imbir sproszkowany
  • cynamon



Wykonanie:

1. Wydrążamy środek jabłka (najlepiej specjalnym małym i sprytnym urządzeniem) i kroimy je w krążki.
2. Kropimy sokiem z cytryny i posypujmy przyprawami.
3. Suszymy kilka godzin :)

















Ogromnym plusem suszenia jest oszałamiający zapach roznoszący się po domu. Pół nocy pachniało mi jabłkami i cynamonem! 

Takie jabłkowe chipsy możemy jeść do woli - są pyszne i lekkie. Idealne jako przekąska do filmu(zamiast popcornu). 

Pozdrawiam ciepło!
O.

8 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie suszone jabłuszka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne na przekąskę.
    ps.warto usunąć weryfikację słowną, bo wnerwia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za podpowiedź - weryfikacji już nie ma ;)

      Usuń
    2. zjadłabym takie :) ciekawe czy można ususzyć na piecu takowe :)

      Usuń
  3. Uwielbiam płatki z suszonymi jabłkami, myślę, że z Twoimi byłyby pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam suszone jabłka, ale bez żadnych dodatków. Zazdroszczę machiny do suszenia. Muszę w końcu takową zakupić, choćby dla takich jabłek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. teraz jestem na etapie suszenia cukinii i buraków :)

      Usuń
  5. Chyba muszę zakupić sobie taki sprzęt. Owocki suszone, mniam. Schrupałabym :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...